De Succesformule van ‘Die Grenze’
Ben je benieuwd waarom ‘Die Grenze’ zulke lage prijzen kan vragen? Deze keten is geen doorsnee winkel. Je vindt er echt van alles, van make-up tot etenswaren, huishoudartikelen en zelfs drank, allemaal veel goedkoper dan in reguliere winkels. Dit lukt ze door restpartijen in te kopen en slim door te verkopen.
‘Die Grenze’ onderscheidt zich van andere winkels door haar bijzondere locaties en het verkopen van merkproducten voor stuntprijzen waar je haast niet omheen kunt. Hoewel fabrikanten soms niet blij zijn met deze verkoopmethodes, belanden hun spullen toch op de planken van ‘Die Grenze’ zonder hun directe betrokkenheid. Hesselink, de man achter het concept, vertelt: “Ze geven er de voorkeur aan dat hun producten gebruikt worden, in plaats van te verpieteren. We doen niks wat niet mag.”
‘Die Grenze’ benut ook handig de verschillen in prijsniveaus binnen Europa, en vindt zo altijd een manier om goedkoper in te kopen. Ze maken handig gebruik van de Europese open markt om bijvoorbeeld een parfum die ergens anders goedkoop is, hier met korting te verkopen. Merken hebben al geprobeerd hier tegenin te gaan, maar volgens Hesselink heeft ‘Die Grenze’ nog nooit een rechtszaak hierover verloren.
Opmerkelijk genoeg speelt de inflatie ‘Die Grenze’ in de kaart. Waar gewone consumenten de negatieve effecten van inflatie merken in de portemonnee, profiteert ‘Die Grenze’ juist. Bert legt uit dat zij ondanks deze uitdagende tijden hun klanten kunnen blijven verblijden met kwaliteitsproducten voor prijzen die ze aankunnen.
‘Die Grenze’ blijft sterk staan in de Nederlandse retail met een duidelijke strategie en focus op klantwaarde. Het vooruitzicht is zonnig; de consument blijft op zoek naar manieren om slim te besparen zonder in te boeten op kwaliteit. ‘Die Grenze’ maakt het nu ook mogelijk om vanuit je luie stoel te besparen, want ze zijn er ook online bij.