Niet welkom
Rozemarijn en haar familie voelden zich snel niet welkom in het restaurant. “Ook het personeel leek geen zin in onze kinderen te hebben. Zelfs nadat wij een dure fles wijn van 95 euro hadden besteld, wilden ze niets speciaals voor de kinderen maken. ‘Nee, dat doen we hier niet. Ze kunnen iets van het menu kiezen.’ Dat deden we uiteindelijk, maar onze meiden vonden het niet lekker en begonnen te huilen.”
Uiteindelijk moesten de ouders veel moeite doen om hun kinderen stil te krijgen, maar zonder succes. “Het begon met huilen, toen geschreeuw, en uiteindelijk rolden ze over de vloer. Geen enkel trucje hielp. Pieter-Paul nam hen mee naar de gang, en ik probeerde nogmaals frietjes te bestellen. Wat er toen gebeurde, was onvoorstelbaar… ‘Mevrouw, andere gasten hebben last van uw kinderen. We hebben uw rekening klaar. U kunt de rest van het eten en de wijn meenemen,’ zei een kelner bot. Ik gooide het geld op tafel, stopte de dure fles wijn in mijn tas, en verliet boos het restaurant.”
Excuses van het restaurant
De volgende dag werd Rozemarijn opgebeld door het restaurant met excuses. “De eigenaar vertelde dat hij van zijn personeel had gehoord wat er gebeurd was. Hij zei dat meerdere gasten hadden geklaagd over onze kinderen, maar dat we nooit zomaar het restaurant uitgezet hadden mogen worden. Hij gaf ons het geld voor het eten en de wijn terug, en bood ons een diner voor twee aan. Dit vonden we erg netjes van hem.”